Ta’allum Early Years On-Line Learning

Ta’allum Early Years On-Line Learning

Dear Parents and Students

Welcome to Ta’allum Early Years On-Line Learning, which is accessed through this Team.

In this Team you will see learning for your child to complete at home, in both English and Arabic.

Each week a new Folder will be uploaded, matching a story that your child has already studied in school. In the folder there are many learning activities, web-site links, and video clips which support learning for your child. Your child will be familiar with the story, but the activities will be new.

Day by day you and your child can open the story folder, go to the day’s activity learning, and complete the tasks which are available for that day. If you do not complete the previous day’s tasks, they will remain in the folder for you and your child to work on.

We aim for your child to enjoy the tasks, practice previously taught skills and secure their learning.

Feedback about your child’s learning can be communicated through your child’s class dojo. Teachers are available each day to read and reply to new messages and enjoy looking at your child’s learning. This can be photographs, videos or a simple message.

Also, if you would like to collect your child’s learning in a note book, this can be shared with their class teacher when we return to school.

Please enjoy the Ta’allum EYFS on-line learning resources. We look forward to you sharing your child’s work.

Regards

Heads of Ta’allum EYFS schools

 

التّعلّم عبر الإنترنت في مرحلة الطّفولة المبكّرة في مدارس "تعلّم"

السّادة أولياء الأمور، وطلبتنا الأعزّاء

تحيّة طيّبة، وبعد:

    فمرحبًا بكم في برنامجنا للتّعلّم عبر الإنترت من خلال MicrosoftTeams، حيث ستجدون العديد من الموادّ التّعليميّة باللّغتين: العربيّة، والإنجليزيّة؛ للتّعلّم المنزليّ.

    وفي مطلع كلّ أسبوع، سيُحمَّل مجلّد جديد يحتوي على موادّ تعليميّة تتوافق مع القصّة الّتي سبق للطّلبة دراستها في المدرسة. وستجدون في كلّ مجلّد العديد من أنشطة التّعلّم، المعزّزة بروابط للتّعلّم عبر الإنترنت، إلى جانب العديد من مقاطع الفيديو الّتي تدعم تعلّم الطّالب. إنّ طلبتنا على دراية بالقصص الموجودة في المجلّدات، فهي ليست جديدة عليهم، لكنّ الأنشطة المعدّة حولها جديدة.

    ويوميًّا، يمكن لابنكم أن يطّلع على القصّة في المجلّد المخصّص لها والّذي ستجدونه في مجلّد أنشطة اليوم المحدّد من أيّام الأسبوع، والمتوقّع من الطّالب أن يكمل الواجب المحدّد لذلك اليوم. وإذا لم يتمكّن الطّالب من إكمال واجباته ليوم سابق أو أيّام سابقة؛ فيمكنكم العودة لاحقًا لمجلّد اليوم المعنيّ حيث ستجدون الواجبات ما زالت متاحة.

    إنّنا نطمح إلى أن يجد ابنكم المتعة عند القيام بأنشطة التّعلّم المتاحة، وأن يجد فيها فرصة للتّطبيق على مهارات سبق له أن تعلّمها؛ لمساعدته على إتقانها.

   ويمكنكم التّواصل معنا من أجل التّغذية الرّاجعة أو الملحوظات حول تعلّم أبنائكم باستخدام Classdojo ، علمًا بأنّ المعلّمات متاحات يوميًّا لقراءة ملحوظاتكم والتّفاعل معها، إلى جانب الاستمتاع بمشاهد توثّق تعلّم أبنائكم، وذلك من خلال الصّور، والفيديو، أو الرّسائل القصيرة. ويمكنكم، أيضًا، أن تجمعوا الأدلّة على تعلّم أبنائكم في ملفّ خاصّ، ثمّ تسليمه لمعلّمته عند استئناف الدّراسة.

نرجو أن توفّر موادّنا التّعليميّة عبر الإنترنت المتعة والفائدة، متطلّعين إلى أن تشاركوا معنا أمثلة على منجزات أبنائكم.

مع أطيب التّحيّات،،،

مديرات روضات مجموعة "تعلّم"

Subscribe Ta’allum newsletter